post

W dniach od 21-24.05.2019 r. młodzież z naszej szkoły z klas 7, 8 i  3 gimnazjum odwiedziła trzy kraje europejskie: Węgry, Austrię i Czechy.

Zaczęliśmy zwiedzanie od węgierskiego Wyszehradu. Tam odbyliśmy spacer po górnym zamku, z którego roztacza się widok na Zakole Dunaju. Następnie udaliśmy się do miasta Sentedre, które słynie z licznych artystów. W kolejnym dniu zwiedzaliśmy Budapeszt , stolicę Węgier. Zobaczyliśmy tam: wzgórze Biskupa Gellerta (130 m n.p.m.) skąd roztacza się widok na Budapeszt i Dunaj. Widzieliśmy Zamek Królewski, który przez wiele lat był siedzibą węgierskich królów, Kościoł Macieja – miejsce koronacji i ślubów królewskich, bazylikę Św. Stefana, parlament i wiele innych ciekawych miejsc, mimo ciągle padającego deszczu. A wieczorem płynęliśmy statkiem po Dunaju.

W trzecim dniu naszej wycieczki zwiedzaliśmy Wiedeń, stolicę Austrii. Tam zobaczyliśmy: gotycką katedrę Św. Szczepana, słynną z swojego kolorowego dachu, kościół Kapucynów, słynną Albertinę, przespacerowaliśmy  się Dziedzińcami  Hofburga, zimowej rezydencji Monarchii oraz Starówkę Wiednia. Dwie godziny spędziliśmy na Praterze – Wesołym Miasteczku.

W ostatnim dniu odwiedziliśmy Pragę , czyli na stolicę Czech. W trakcie spaceru zobaczyliśmy m.in.  Loretę, Hradczany: Stary Pałac Królewski, Daliborka, Katedra św. Wita. Przeszliśmy Mostem Karola i wąskimi uliczkami na Rynek Starego Miasta, gdzie oglądaliśmy m.in. ratusz staromiejski ze słynnym zegarem „Orloj”. Następnie spacerem na  Plac Świętego Wacława.